Hallå där prisvinnaren i Swedish Content Awards 2021!

 

Grattis vår contentchef Victoria Lagercrantz, som var redaktör för bilagan ”Enkelt att vara digital” som vann guld i Swedish Content Awards idag! Kunden är Telia och byrån Bonnier News Brand Studio.
– Tack, det var ett fint och stimulerande projekt med målgruppen svenskar som börjat nosa på det digitala men inte riktigt kommit loss än. Vi gjorde en printbilaga som distribuerades med Dagens Nyheters papperstidning. Syftet var att inspirera och utbilda. Bilagan innehåller allt från guider om hur du kommer igång med Bank-ID och handlar mat på nätet till en intervju med digitaliseringsministern Anders Ygeman.

Vad var din roll i projektet?
– Jag var anlitad som redaktör av Bonnier News Brand Studio och planerade innehållet tillsammans med Telias team. Sedan var jag ansvarig för innehållet och skrev alla artiklar tillsammans med mina medarbetare på Main Station.

Hur var gensvaret?
– Enligt Telia har det varit enormt positivt. De valde att trycka och skicka ut bilagan ännu en gång med DN eftersom det var så många som frågade efter den.

Du har ju tagit emot flera förstapris tidigare i Swedish Content Awards, då på en gala på Berns. Hur var det att prisas digitalt?
– Jag hann inte se livesändningen när den började, men så började folk höra av sig och gratulera. Så – ja, överrumplande!

Vad ser du mest fram emot just nu?
– Att fira IRL med teamet som gjorde bilagan!

> Här kan du läsa guiden digitalt.