2020 – från panikstämning till tio nya kunder

 

Hallå där, Jonas Nilsson, VD för Main Station!

2020 börjar gå mot sitt slut. Hur vill du sammanfatta året?
– Ja, vad säger man? Märkligt och på något sätt overkligt. Undrar hur vi kommer att blicka tillbaka på det här året när vi fått lite distans?

Hur har det gått för Main Station under den här omtumlande tiden?
– Oväntat bra faktiskt med tanke på att vi fortfarande är en nystartad verksamhet utan ordentligt utvecklade fundament. Nu kan vi pusta ut, men i början av mars såg det rejält mörkt ut ett tag.

Kan du beskriva vad som hände?
– I inledningen av det här året var vi rejält på gång och på väg att anställa. Men sen slog pangbom pandemin till och vände upp och ned på allt. I början blev det panikstämning och hela marknaden gick på något sätt in i igelkottförsvar. Efter ett par månader började de flesta lyfta blicken igen och inse att man faktiskt måste fortsätta kommunicera med sina kunder för att ha en fungerande och framgångsrik verksamhet.

Vad hände då?
– Kunderna började hitta till oss igen, både tidigare kunder och nya. Från sommaren och framåt har sedan intensiteten i vårt arbete eskalerat inom samtliga områden.

Kan du ge något exempel?
– Vi har fått ett allt större förtroende i samarbetet med Bonnier News Brand Studio och haft produktionsansvar för mängder av spännande kunder som exempelvis Telia, Mastercard, IKEA, BMW och Mercedes-Benz.

Något mer?
– Vi har en rad kunder som upptäckt fördelarna med vårt erbjudande där vi kombinerar contentproduktion och PR. Till den kategorin hör Bavaria, Blikk, IT-Total, Ozoneair, Angelchat, Svenska Fotbollförbundet, WellO2 med flera.
– Jag måste även lyfta vårt fina samarbete med Åkestam Holst och BKRY där vi varit och är content- och nativeansvariga för bostadsutvecklaren OBOS. Det här är ett lysande exempel på hur man genom ett byråsamarbete kan ta ett 360-grepp om en kund och leverera kreativt, kvalitativt och effektivt.

Strategierbjudandet då?
– Det använder vi på ett eller annat sätt i alla våra samarbeten. Nu har vi dessutom fått ett par nya uppdrag där vi ska utveckla genomarbetade och hållbara contentstrategier för en internationell marknad.

Det låter spännande!
– Ja, verkligen. Det kommande året har alla förutsättningar att bli en rekyl på det år vi lämnar bakom oss. Vi går mot ljusare tider – i dubbel bemärkelse.

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *