Kund #15 – Ny contentstrategi ska stärka Bavarias roll som trovärdig rådgivare

Bavaria bil

 

Bavaria, Nordens största återförsäljare av BMW och MINI, har valt Main Station som contentpartner.

– Det har blivit allt mer komplicerat att köpa och äga en bil. Genom ett utvecklat contentarbete vill vi framför allt stärka vår roll som en trovärdig rådgivare och guidande partner till alla våra kunder, säger Peter Sjöström, marknadschef på Bavaria.

Bavaria har utvecklats expansivt de senaste åren och driver idag nio anläggningar runt om i landet som tillsammans omsätter mer än tre miljarder kronor per år.

Och planen är inte att slå av på takten – tvärtom. Under året väntar mängder av nya satsningar och content marketing är ett av de områden som får hög prioritet.

Main Station blir en partner i såväl strategi- och utvecklingsarbetet som den löpande contentproduktionen.

– Bavaria har höga ambitioner i allt de gör. Vårt uppdrag är att contentarbetet ska bidra till kundupplevelsen och därigenom skapa verklig affärsnytta. Det här ska bli ett jättespännande samarbete, säger Jonas Nilsson, vd på Main Station.