Hallå där…

…Joakim Arhammar, contentstrateg på Main Station som jobbar med en uppdatering av sin prisbelönta bok Content marketing för alla.

Hur går det med boken?
– Det går bra tack. Jag och min medförfattare Pontus Staunstrup har satt igång arbetet men den klara versionen ser vi nog först efter sommaren.

Vad får vi läsa om i den nya versionen?
Förutom att mycket av det gamla finns kvar så kommer det en hel del nytt. Boken gavs ut för tre år sedan och är lärobok på de flesta större svenska utbildningarna inom content marketing, men jag har märkt att den behöver kompletteras mer för varje år. Det är framförallt distributionsdelen som förändrats mest senaste åren, men även synen på vad content marketing är.

– Två andra viktiga delar är explosionen av story-formaten (korta format av typen Instagram Stories och Snapchat) och utvecklingen mot mer privat kommunikation (t.ex. Whatsapp-grupper och Facebookgrupper) är två andra viktiga förändringar som vi kommer skildra.

Är det dumt att köpa den gamla boken nu?
Ja och nej. Vi kommer rea ut boken för en hundring och den funkar i mitt tycke fortfarande alldeles utmärkt som en grundkurs i content marketing, eller som en handbok för specifika delar.

Till sist: Vad önskar du dig mest just nu?
Att jag och Pontus får lite härlig skrivro i sommar så att den nya boken blir klar!


Sugen på boken? Beställ den här med rabattkoden “mainstationhundringen” för bara 100 kr (exkl. frakt)!