Kund #20: Blikk tar ut content i alla kanaler

Kersti Bergström Blikk

På bilden: Kersti Bergström, vd på Blikk.

Main Station blir contentpartner till Blikk, ett programvarubolag som dubblade sin omsättning 2019, har offensiva tillväxtmål och planer på en lansering internationellt.

I Main Stations uppdrag ingår att producera content och PR som tas ut i ägd, köpt och förtjänad media.

– Vi ser stora fördelar med att samma contentpartner gör olika typer av innehåll för oss – både för vår webb, native-annonsering, pressmeddelanden och annat, säger Kersti Bergström, Blikks vd.

Blikk säljer ett affärssystem som hjälper företag att samla sina viktigaste funktioner i ett och samma molnbaserade system, med projekthantering och tidrapportering i centrum.

– Vi väljer Main Station eftersom de är snabbfotade och kunniga med en lång och imponerande erfarenhet, vilket märks i allt de gör.

SEO och content

Blikk satsar bland annat stort på SEO och har utfört en grundlig sökordsanalys. I Main Stations uppdrag ingår att löpande skapa innehåll på Blikks webb för att stärka företagets position på Google. I mars lanserades också en programmatisk nativekampanj för att exponera Blikks erbjudande mot nya kundgrupper.

Joakim Arhammar, contentstrateg på Main Station:

– Vårt samarbete med Blikk är ett bra exempel på hur vi kan maximera effekten av det innehåll vi skapar genom att tänka strategiskt.